Etunimi.Sukunimi

Salasana

ATK-opetus

Opa

Vielä keskeneräinen. Tähän tulee ohjelmien käyttöohjeita koulun vaatimustason mukaisesti. Kuvia ei vielä toistaiseksi tule, harmi, mutta kuvien kanssa on mietintämyssy käynnissä. Työohjeet ovat muualla. Valitse ohjelma listasta.

Ohjelmat ovat joko avoimia tai muuten vapaita eli ilmaisia. Kaupallisia, maksullisia softia ei harrasteta täällä.

Java

Linkki ohjelman sivulle:

Lyhyet ohjeet

Yleistä

Ohjelmointi käy vaikka Javalla.

Vihje 1/1

edellinen seuraava

1

Yleisin?

Java saattaa olla yleisin ohjelmointikieli. Se toimii melkein laitteessa kuin laitteessa. Kätevä osata sitäkin. 

Töiden ohjeet


Java and Python for teachers II

Työn ohjeet: Palauta koodi.


Kurssi

Työn ohjeet: https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo


Ohjeet

Työn ohjeet: https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/KirjastonOhjeet


Pelin tekeminen

Työn ohjeet: Aloita Eclipsellä uusi JGame-peli. Yritä selvittää, mistä aukeaa uusi ikkuna ja miten sen kokoa ja sijaintia ruudulla voi vaihdella. Pyri mahdollisimman lyhyeen Java-koodiin.


Pong-peli, vaihe 1

Työn ohjeet: Tee eka vaihe, palauta kuvakaappaus


https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/Pong/Vaihe1


Pong-peli, vaiheet 2-3

Työn ohjeet: Toteuta vaiheet 2-3


https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/Pong/Vaihe2

https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/Pong/Vaihe3



Haluatko aivan varmasti tehdä tämän tehtävän?